BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 23, 2009

1st Meeting OPEMS...












Hari selasa lepas aku telah mengadakan first meeting untuk AJK2 OPEMS (Operation Management Society) bagi semeseter ni... sebab nyer...course2 lain sume da wat Annual General Meeting (AGM) untuk course dieorang...kami punye course langsung tak buat lagik...planning untuk aktivit OPEMS pon 1 pon takde lagik untuk semester nih... aku tanye la YDP, tak de respon..aduyai... NYDP pon same.... aku hanye secretary jek... so, takkan la aku nak wat ikut aku kan..kene la ikut "orang atas"... kang orang kate aku ni "GK" lak... (gile kuase)...so, aku diamkan je la...huhu...

last2 aku wat decision sendirik... nak wat AGM...aku kol
mr.ariff (our OPEMS advisor)...tanye die pasal AGM for OPEMS.. aku tanye die bile die free...so, aku leh la arrange kan jadual bile nak wat AGM tuh...then aku kol la pulak Miss Nik.. (our second OPEMS advisor)..takde feedback..aku mesej je la tanye bile die free...takde respon jugak... sebab at least, kalo nak buat AGM tuh, sume kene ade... our KP, advisor..hoho.... aku da 2 tahun menjadik secretary for OPEMS nih... before this, pengurusan okey jek... maklum la...YDP die my mr.mama (elok cket bunyik dari sebot "mak")hakhak...mak rajin kan...cam anak die gak (aku la)...haha....




















ni our ex-YDP OPEMS, Mohd Faizal a.k.a paits...which is my senior a.k.a gak my mr.mama...wkakakaa... pon tanye gak pasal OPEMS... proud of him...because he keep asking about OPEMS even though he already left his position in OPEMS..

malam before wat meeting AJK OPEMS tuh, kebetulan die msg aku tanye pasal AGM for OPEMS...die yang da tinggalkan OPEMS pon leh tanye... yang aku frust, YDP sekarang pon tak kate pe..senyap jek...huhu.... aku ngadu la sume kat mak aku nih..aku cite la sume... ape yang aku tak puas hati..last2 die soh aku rombak AJK..tak sampai ati aku nak wat...haha.. aku tak keji...aku tak kejam..haha...biar je la...huhu...

then, meeting tuh kami buat kat Bilik Mesyuarat MPP.. maklum la.. semenjak Husaini jadik NYDP MPP, leh pulak pinjam bilik mesyuarat die..haha...situ je le tempat OPEMS meeting.. makaseh ye husaini...tetttt...

p/s :: nak letak gambo mu kat cni, bagi mencapap sebagai tande makaseh..tapi takde gambo yang latest lak...gambo doyan aritu ade la..kang mu marah abby letak..haha....

mase meeting tuh di bincangkan la pasal aktiviti2 OPEMS untuk sem nih... antara2 aktiviti yang dirancangkan ialah:::

1. family day
2. dinner
3. aktiviti kemasyarakatan
4. program akademik
5. program keusahawanan (nak bukak kedai runcit, and gerai untuk FESKEM)
6. tukar AJK Perhubungan n Komunikasi

seperti lumrah OPEMS, setiap part akan hendel 1 aktiviti... aku bagi la family day tu part 3 (dak baru masuk) yabng hendel, dinner part 4 yang hendel, aktiviti kemasyarakatan dak part 5 kelas B nak hendel...program akademik lak kelas aku yang hendel...so, fair la..sume part ade tugas masing2..hehe...

program keusahawanan tuh, en.arif cadang nak bukak 1 gerai under OPEMS.. untuk carik fund untuk OPEMS...tapi dalam perancangan lagik.... insya'allah..mudah2an jadi la program nih..sebab semester lepas nak buat gak, tapi tak jadi...sebab ade halangan2 tertentu...tettttt... (en.arif pon tau kan... maleh nak tulis...haha) kang en.arif pon bace blog ni gak kan..lalalallalaa....tettttt.....

program akademik lak, arahan dari Ketua Program course kami...die nak OPEMS buat program berunsurkan akademik..haha... maklum la, dak2 OPEMS ni ramaiiiii sangattt dekan..wkakaka (contra okey) ahaks....

AJK perhubungan n komunikase lak, aku tukar orang...sebab nyer AJK lame tak buat tugas... langsung satu tugas die tak buat..meeting pon tak datang... board organisasi OPEMS pon die tak buat...hampeh... aku lantik la kawan aku, dak umah aku jadik AJK nih..haha (cam aku lak YDP, suke suki aku jek pecat n lantik orang...YDP pon tak kate pe, sebab die pon tak tau kes ni) haha..

so, AJK yang baru ialah azimah n sarah... so, sekarang sume la dak2 umah aku ade jawatan dalam OPEMS..haha..mencapap giler kan..haha....

ape yang aku lihat, dalam meeting nih, aku yang banyak cakap kalo nak di compare kan dengan YDP n NYDP... aduyai....entah ape2 entah la dieorang berdua nih...haha...kalo aku takde, tak tau la ape nak jadik ngan OPEMS nih..huhu... aku jek antara AJK lame yang lame still idop dalam OPEMS.. 2 tahun da aku idop dalam OPEMS..orang jek tak pecat aku...hahaa....lagipon dieorang berdua baru dilantik semester lepas.. tapi, kalau diri tu da di bagi kepercayaan, buat la koje kan... ni tak...aduiyaiiii.....

AGM lak aku tunggu proposal aku anto aritu di luluskan... sebab kalo nak booking dewan untuk buat AGM, kene ade paperwork...hoho...

pesanan untuk ex-YDP a.ka my senior a.k.a my mak :::::

mak...ape yang penting, anak mak tetap berusaha untuk memajukan OPEMS, walopon takde mak di sisi..wkakakakak....

0 comments: